Čtrnáct českých firem nabídlo své produkty v rámci společné expozice na mezinárodním designovém festivalu S/ALON BUDAPEST. Jednalo se o první akci pod záštitou Design Centra CzechTrade, jehož posláním je propagovat český průmyslový design v zahraničí a poskytovat tuzemským exportérům zvýhodněné služby designérů.
České podniky nabídly v Maďarsku různé výrobky od bytových doplňků přes šperky až po automobily. Přípravu přímo na místě pomáhala zařídit ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade Maďarsko Dóra Egressy. „Portfolio vystavujících firem bylo opravdu široké. Od světelných řešení, jako jsou aromalampy, interiérová svítidla či designové LED žárovky, přes akustické produkty až po japonské rolety či šperky,“ řekla Dóra Egressyová.
Agentura CzechTrade byla speciálním hostem letošního ročníku také díky obnovenému Design Centru, které se stalo národní platformou státní podpory designu. „Posláním je mimo jiné propagace českého designu a jeho internacionalizace, proto přináší S/ALON BUDAPEST jedinečnou příležitost zviditelnit významné české designéry a inovativní firmy v zahraničí,“ řekla o akci Zuzana Sedmerová, vedoucí manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost v agentuře CzechTrade.
Jak si vede český sklářský design? Více čtěte v článku o situaci tohoto oboru v době pandemie
Expozici, která nesla název Dream Interior, vytvořila designérka Iva Bastlová. Navrhla a vytvořila koncept založený na zážitcích. „Celá expozice byla koncipovaná tak, aby se návštěvníci mohli zasnít a projít fantasy prostorem, který je přenese do jiné reality. Prohlídku začínali v modré garáži, odkud pokračovali fialovou chodbou plnou světel do červené pracovny a nakonec skončili v jemně růžové jídelně. Expozice zářila barvami, ale nešlo jen o barvy samotné, ale také o jejich významy, symboliku a popírání mýtů. Ve druhé rovině šlo o propojení ženského a mužského světa, jejich rozdíly, průniky a deziluze,“ vysvětlila Iva Bastlová.