Exportéři budou moci využít nový Exportní inkubátor CzechTrade v Mexiko City. Českým firmám nabídne kancelářské zázemí a poradenství při vstupu nebo expanzi na mexickém trhu.
Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade otevřela v mexickém hlavním městě Mexico City nový exportní inkubátor. Jeho sídlo se nachází v největších WeWork kancelářích v Latinské Americe, odkud budou moci české firmy s pomocí zástupců zahraniční kanceláře rozšiřovat své obchody po celém Mexiku. Služby inkubátoru mohou společnosti využívat až šest měsíců a zahrnují 70 asistenčních hodin.
Jde již o čtvrtý Exportní inkubátor CzechTrade. První byl otevřen v roce 2021 v indickém Bengalúru. O rok později následoval inkubátor v americkém Chicagu a v roce 2023 byl otevřen další v Dubaji ve Spojených arabských emirátech.
Jako první využijí inkubátor společnosti mmcité a ECCEDU
Oficiální otevření Exportního inkubátoru v Mexico City proběhlo za účasti náměstka ministra průmyslu a obchodu Edvarda Kožušníka. „Mexický trh a celá Latinská Amerika poskytuje příležitost pro české firmy a služba Exportní inkubátor CzechTrade je jednou z cest, jak se na tomto trhu prosadit,“ uvedl náměstek.
Zázemí inkubátoru poprvé začnou využívat české společnosti ECCEDU a mmcité. Zástupci zahraniční kanceláře poskytnou firmám v rámci 70 asistenčních hodin konzultační servis, asistenci při vyhledávání obchodních partnerů, tlumočnickou a překladatelskou podporu, pomoc s propagačními a marketingovými materiály, organizaci obchodních schůzek a podporu během jejich jednání a s řešením dalších individuálních potřeb.
Přečtěte si více o službách Exportního inkubátoru Mexiko City na webu agentury CzechTrade
Firmy mají vedle kompletního asistenčního servisu zahraniční kanceláře k dispozici také plně vybavené kancelářské prostory s přístupem k internetu či pevnou telefonní linkou strategicky umístěné v centru města. „Zahraniční trhy jsou pro nás dlouhodobě velmi zajímavé. V řadě z nich máme pobočky, od Evropy až po Severní a Jižní Ameriku. Skvěle nám funguje Severní Amerika, také Brazílie, kde se nachází druhá výroba našich produktů. Mexiko, trh o přibližně 130 milionech obyvatelích, je pro nás dalším krokem v celosvětovém rozvoji značky,” říká Karol Giszczak, ředitel exportu společnosti mmcité, která se již od roku 1993 zabývá průmyslovým designem a navrhuje designové produkty do veřejného prostoru.
Službu začíná vedle mmcité využívat také společnost European Centre for Career Education (ECCEDU), přední poskytovatel vzdělávacích programů pro studenty z celého světa. Odborníci z různých oblastí od IT po design se do programů zapojují jako řečníci.
Firma spolupracuje se stovkami mezinárodních společností, které v rámci programu připravují pro studenty přednášky a poskytují stáže. „S mexickou pobočkou CzechTrade máme již perfektní zkušenosti z minulosti a chceme tak prohloubit naši spolupráci. Mimořádně oceňujeme energii lokálních kolegů, jejich chápání regionu, kontakty a celkově přístup k péči o své klienty,“ doplňuje zakladatel společnosti ECCEDU Tomáš Hülle.
Firmy dostanou podporu i v oblasti práva nebo lidských zdrojů
Příprava a pomoc se vstupem firmy na mexický trh může trvat tři až šest měsíců. „Exportní inkubátor je jeden z nástrojů, díky kterému dokážeme velmi efektivně podpořit globální ambice českých firem. Umožňuje vytvořit až na půl roku zázemí pro expandující firmy za účelem etablování na komplikovaném, ale růstově perspektivních trhu. K dispozici těmto firmám budou i navazující služby agentury CzechTrade, především pak služba KOMPAS pro podporu v oblasti právní, finanční i lidských zdrojů na cílovém trhu,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
„V roce 2021, kdy jsme spustili první Exportní inkubátor v Indii, bylo naším cílem reflektovat potřeby firem, které mají ambice rozšiřovat své podnikání na vzdálenějších trzích a nevědí, jak začít. Tímto nabízíme podporu nejen v zázemí daného teritoria, ale také v odborném poradenství. Usnadňujeme tak firmám první vstup na trh a stojíme při nich v důležitých začátcích,“ vysvětluje Radomil Doležal.
Služby exportního inkubátoru jsou určené firmám registrovaným v České republice nebo firmám, které prokážou, že se jedná o pobočku českého subjektu. „Inkubátor je vhodný také pro firmy, které působení v zahraničí teprve vážně zvažují a inkubační čas využijí například pro vyhledávání obchodních partnerů nebo získávání nezbytných informací či kontaktů. Poznají a naučí se, jak na tamějším trhu správně vyjednávat obchodní podmínky a další specifické vlastnosti daného teritoria. Inkubátor mohou také využít společnosti, které provádějí přesun výroby do nového teritoria, a je otevřen i startupovým firmám,“ dodává Radomil Doležal.