Sedm českých značek představilo své designové výrobky na společné expozici na vídeňském veletrhu Blickfang. Nabídly módní oděvy, doplňky či drobný kovový mobiliář.
České výrobky zaujaly rakouské publikum svým originálním designem a skvělým řemeslným zpracováním koncem října na 20. ročníku vídeňské edice série veletrhů Blickfang.
Díky agentuře CzechTrade se tak v muzeu užitého umění MAK představila pestrá paleta nových i zavedených českých výrobců kvalitního designu – od výrobců čalouněného nábytku přes hedvábné šátky, autorskou módu, drobný kovový mobiliář až po bytové doplňky.
Česká expozice spojila sedm různorodých značek
Společnou prezentaci Design Centra CzechTrade navrhlo a realizovalo Qubus Design Studio, které se řadí mezi lídry designérské scény. Úkol nebyl jednoduchý – vytvořit prostor o rozloze necelých 50 metrů čtverečních, kam se dokáže elegantně vměstnat sortiment sedmi různorodých značek. Díky profesionálnímu přístupu se tak na nevelkém výstavním prostoru představily značky penocze, Eiri, just love label, Mi fashion label, Polstrin, Silky Gang a Space of Space, každá s vlastním unikátním designem a sortimentem.
Použité řešení ztělesnilo design s ekologický pojetím
S ohledem na udržitelnost byly na stavbu expozice použity materiály, které bylo možné dále recyklovat. Tento přístup byl zcela v souladu s moderním trendem v designu, který klade důraz na ekologii a snahu o co nejmenší negativní dopad na životní prostředí.
Jaké služby nabízí firmám stát v oblasti státní podpory designu?
Agentura CzechTrade již v minulém roce uplatnila podobný koncept při stavbě expozice z kartonu, což ukazuje na kontinuální snahu o inovace a udržitelný přístup k designu. Tím se CzechTrade stává nejen prostředníkem pro prezentaci českých designérů na mezinárodní scéně, ale také ukazatelem toho, jak lze spojit kreativitu a estetiku s ohledem na životní prostředí. Design Centrum CzechTrade a Qubus Design Studio tak společně přispěly k budování pozitivního obrazu českého designu na mezinárodní úrovni.
Zákaznice přijely na výstavu vyzkoušet si módu naživo
Ohlasy českých vystavovatelů jasně ukazují pozitivní dopady účasti na veletrhu a důležitost osobního setkání s fanoušky a zákazníky. Pro většinu módních značek bylo příjemné zjištění, že některé zákaznice z Rakouska speciálně přijely na veletrh, aby viděly produkty naživo a nakoupily si je. Tato zkušenost potvrzuje, že i v digitální éře existuje silná poptávka po osobních setkáních a vyzkoušení si produktů přímo na místě.
Firmy ocenily podporu a pomoc Design Centru CzechTrade a zahraniční kanceláře CzechTrade ve Vídni. Je zřejmé, že kvalitní prezentace a vysoká úroveň podporovaných akcí mohou významně přispět k pozitivnímu vnímání českých značek a výrobků na mezinárodní scéně. Účast na takových akcích nejen poskytuje platformu k prezentaci produktů, ale také pomáhá budovat důvěru a loajalitu zákazníků. Osobní setkání a možnost fyzické interakce s produkty mají stále své nezastupitelné místo v oblasti interiérového designu a módy.