Česká společnost Vocalls loni poprvé nabídla své voiceboty do zahraničí. Díky vylepšenému jazykovému modelu jsou už virtuální asistenti schopni při telefonátu se zákazníkem vést poměrně přirozeně znějící konverzaci.

Voiceboti postupně nahrazují živé operátory na zákaznických helplinkách.

Společnost Vocalls loni dosáhla obratu 50 milionů korun. Poprvé také zamířila se svými voiceboty do světa. „V zahraničí vidíme obrovský potenciál k růstu a již dnes velkou část našich zisků tvoří Velká Británie, Benelux a Latinská Amerika,“ informoval Artem Markevich, spoluzakladatel a CEO společnosti.

Od roku 2017 přináší Vocalls inovativní řešení ve formě hlasových asistentů neboli voicebotů. Díky nim se automatizuje až 75 procent rutinních požadavků. Za uplynulý rok takto boti zpracovali více než 20 milionů hovorů ve 27 různých jazycích v osmi různých zemích. Díky pokročilé umělé inteligenci může hlasový bot okamžitě vyřídit požadavky volajících bez nutnosti dlouhého čekání na telefonních linkách.

V čele společnosti jsou podnikatelé Martin Čermák (vlevo) a Artem Markevich.

Hlas se blíží k projevu živého člověka

Novinkou uplynulého roku byla integrace Large language modelu (LLM) do technologií Vocalls, díky kterému virtuální asistenti lépe rozumějí volajícím a dokážou vést přirozeně znějící konverzaci. Tu přitom obstará ve 150 jazycích. Společnost uvádí, že nové hlasy už téměř nelze rozlišit od hlasu lidského.

Vloni společnost také vyvinula funkci LiveTranslate umožňující překlad hovorů v reálném čase. Tu nyní úspěšně testují první klienti. Mezi uživatele služby Vocalls v současnosti patří například společnosti Estafeta Mexicana, ČSOB, Zásilkovna, Orange, Allianz Partners, Cofidis, ŠKODA Auto, Uniqa, Europ Assistance nebo Alza.

Od svého založení před šesti lety získala společnost investice přesahující 30 milionů korun a vybudovala partnerství s předními globálními společnostmi, mezi které se řadí Microsoft, Deloitte a VISA. Firma disponuje týmem 40 odborníků na umělou inteligenci.

(red)

Další články