Meditační lampu, která spojuje exkluzivní sklářský design a léčivé účinky minerálů, prodává severočeská firma Somavedic už do šedesáti zemí světa. Nedávno vstoupila i na trh Spojených arabských emirátů, kde se českému designu tradičně daří.
Své sklářské výrobky nabízí lovosická firma Somavedic Technologies světu už 12 let. Uvádí, že za tu dobu si získala téměř 90 tisíc zákazníků. Somavedic na první pohled připomíná jakousi meditační lampu vyvedenou v luxusním designu. Má být ale v první řadě léčivým přístrojem, který funguje na bázi uvolňování energie z minerálů. Umístněním v bytě nebo třeba v relaxačním centru má pomoci lidem, aby se zbavili stresu nebo lépe spali.
Zakladatel firmy Ivan Rybjanský ve videovizitce projektu říká, že hledal cestu k ochraně zdraví a duševní pohody lidí v moderní civilizaci. Při navrhování Somavediku zkombinoval poznatky různých disciplín od kvantové fyziky až po feng-šuej. „Nakonec jsem zjistil, že kameny a kovy v určité konstelaci vysílají vlny a ty vytvářejí prostor pro regeneraci těla a mysli,“ uvádí Rybjanský.
Různé drahé minerály jsou umístěny do skleněné schránky vyvedené ve slušivém designu, která je uvnitř potažena stříbrem. „Výroba Somavediku začíná skleněným korpusem v tradičních sklárnách na severu Čech, odkud následně putuje do Lovosic. Tam se precizně sestaví srdce, které je tvořeno Teslovou cívkou, polodrahokamy, drahokamy a vzácnými kovy a následně uloženo do korpusu,“ popisuje firma celý výrobní proces. Výrobky v různých modelech pak putují nejen do domácností, ale často také do tuzemských i zahraničních zdravotnických středisek nebo center pro jógu či wellness.
Tradice českého sklářství dál kvete v Křišťálovém údolí
Emiráťané si za stylový design rádi připlatí
Mezi zhruba šedesátku zemí světa, kam Somavedic pronikl, patří už i Spojené arabské emiráty. Pro tento typ výrobku jsou ideálním cílem. České sklo tam má vybudováno dobré jméno. „Ve Spojených arabských emirátech je celkově dobré povědomí o českém designu, které zde úspěšně šíří například právě čeští skláři. Před nedávnem jsem měl třeba možnost mluvit se zástupci jiné české společnosti Anima, která sem zase dodává stylové vodní dýmky,“ říká Vladislav Polách ze zahraniční kanceláře CzechTrade v Dubaji, která Somavediku se vstupem na trh pomáhá.
Solventní zákazníci v Emirátech jsou ochotní zaplatit za kvalitní design vyšší cenu, což je právě u Somavediku důležitý faktor. Jeho cenovka se totiž pohybuje od deseti tisíc korun za standardní model Harmony až třeba po 50 tisíc korun za prémiový model Amber, který má podle výrobce poskytovat maximální ochranu proti negativnímu vlivu různých elektromagnetických polí. „V Emirátech existují zákazníci, kteří mají rádi stylový design a jsou ochotni si za něj připlatit. Cena tak nemusí být nutně hlavním kritériem výběru,“ potvrzuje Vladislav Polách.
Firmy mohou využít exportní inkubátor i mystery shopping
Značka Somavedic využila pro vstup na trh Emirátů tamější Exportní inkubátor CzechTrade. Ten českým vývozcům nabízí celý balík výhod. „Každá firma má v Exportním inkubátoru kromě svého vlastního místa v rámci sdílené kanceláře k dispozici i prostory pro jednání, kuchyňku a další zázemí. Vedle toho se daným firmám snažíme pomoci s rozjezdem jejich aktivit v Emirátech, popřípadě v celém regionu Perského zálivu,“ říká Vladislav Polách. „Pro Somavedic jsme například podle jeho specifikace vyhledávali a oslovovali místní partnery pro logistiku, respektive pro uskladnění výrobků. Dále jsme s firmou konzultovali postup založení lokálního bankovního účtu a následně jí doporučili zástupce několika místních bank.“
Jaké obchodní šance čekají ve Spojených arabských emirátech?
Služby inkubátoru mohou jít ještě dále. „Pro další společnosti v rámci inkubátoru – například pro Českou mincovnu – jsme třeba realizovali detailní mystery shopping u lokálních prodejců zlata ve čtyřech severních emirátech, zjišťovali rozsah sortimentu a ceny zboží či přístup obchodníkům k zákazníkům,“ ilustruje Vladislav Polách.
Emiráty i díky této podpoře patří ke klíčovým obchodním partnerům České republiky na Blízkém východě. Loni tam české podniky dodaly zboží a služby za zhruba 20,5 miliardy korun, což bylo meziročně téměř o šest miliard více.