Zakázka za víc než jednu miliardu eur zahrnuje i plný servis až na 15 let. Egypťané se také budou školit při modernizaci prototypů v České republice.

Egyptské železnice operují na necelých šesti tisících kilometrech tratí.

Škoda Group podepsala s Egyptskými státními drahami smlouvy na modernizaci a údržbu alespoň 280 diesel-elektrických lokomotiv. Projekt, který znamená expanzi Škoda Group do Afriky, tvoří dvě smlouvy. První se týká modernizace lokomotiv v průběhu následujících devíti let, druhá smlouva poskytování plného servisu až na 15 let. Většina prací bude probíhat přímo v Egyptě, což podpoří zaměstnanost místních pracovních sil na všech výrobních pozicích.

Celková hodnota projektu přesahuje jednu miliardu eur. „Tyto zakázky představují pro Škoda Group historický milník. Naším cílem je využít naše schopnosti a zkušenosti pro budování trvalých vztahů a dlouhodobě se tak podílet na zvyšování kvality železničního sektoru na Blízkém východě a v Africe. Úspěch v daném projektu je dalším potvrzením naší strategie expandovat na zahraniční trhy. Chci poděkovat egyptské vládě a jejímu ministru dopravy Kamelovi al-Wazirovi za důvěru, kterou nám projevili,“ prohlásil Didier Pfleger, CEO skupiny Škoda Group.

Dva prototypy budou modernizovány v Šumperku

Na začátku projektu budou ve výrobním a servisním závodě Škoda Group v Šumperku v České republice modernizovány dva prototypy lokomotiv. Zbývající lokomotivy pak budou s pomocí Škody modernizovány a udržovány přímo v Egyptě. Pro zajištění úspěšné realizace poskytne skupina na svých pracovištích školení Egypťanům právě při práci na prototypech. Egyptští pracovníci budou vybaveni potřebnými odbornými znalostmi jak v Česku, tak v Egyptě, aby mohli pracovat na lokomotivách podle evropských průmyslových standardů.

Při výběru a školení těchto pracovníků bude Škoda spolupracovat s obchodním partnerem v Egyptě. „V průběhu následujících devíti let dodáme do Egypta minimálně 280 zmodernizovaných a opravených lokomotiv s prodlouženou životností o dalších 15 až 20 let. Pro uvedené lokomotivy budeme zajišťovat až patnáctiletý servis. Jsme přesvědčeni, že právě full-servis je pro naše zákazníky nejefektivnější způsob kvalitní péče a údržby celé flotily vozidel,“ říká Marek Herbst, Senior Vice President Service ve Škoda Group.

Podpis smluv v Egyptě je pro Škodovku důležitým milníkem při expanzi na africký trh.

Stroje budou mít lepší kabinu pro strojvedoucího či brzdovou soustavu

Co je součástí modernizace? Egyptské lokomotivy projdou zásadní revizí a obměnou svých komponent. Generální oprava se týká pohonů a pneumatické části lokomotiv. Brzdovou soustavu a elektrické rozvody čeká komplexní modernizace. Promění se i kabina strojvedoucího, do které bude instalován nový řídicí pult. Zkontrolován bude také systém nadřazený řízení TCMS. Na závěr lokomotivy podstoupí i významnou designovou přestavbu.

Servis dostávají i Turci nebo Italové

Rozsáhlý bude i servis, který Škoda Group poskytuje nejen pro vlastní produkty, ale i pro vozidla ostatních výrobců. Na služby v oblasti servisu se ve Škodovce zaměřuje přes 1500 zaměstnanců. Vedle patnáctiletého servisu pro egyptské lokomotivy firma nově zajistí například třicetiletý servis pro jednopodlažní jednotky Moravia. V zahraničí si servis objednaly mimo jiné finské město Tampere, italská společnost ARST Sardegna či turecký podnik Estram Eskisehir. V České republice je to pak Dopravní podnik hlavního města Prahy, pro který Škoda Group zajišťuje servis pro dvě linky metra, a Plzeňské městské dopravní podniky, kde má skupina na starost opravu a údržbu celého vozového parku.

Škoda Group

Společnost vyrábí širokou škálu kolejových vozidel a komponentů včetně nízkopodlažních tramvají, elektrických lokomotiv, příměstských vlakových jednotek, souprav metra, elektrobusů a trolejbusů a také řídicích a pohonných systémů pro dopravní systémy. Skupina zaměstnává osm tisíc lidí v několika výrobních závodech v České republice a ve Finsku. Obchodní jednotky má také v Německu, Itálii, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině. Loni dosáhla tržeb ve výši 763,7 milionu eur a upravená EBITDA byla 50,2 milionu eur. Škoda Group je součástí skupiny PPF.

(red)

Další články