Pilulky na doplnění energie od českého startupu Madmonq si loni koupilo víc než 85 tisíc zákazníků v desítkách zemí světa. Firma tak mohla zdvojnásobit obrat. Doplněk stravy kupují především počítačový hráči, užívají ho ale také profesionální řidiči nebo hasiči.
Madmonq, český výrobce výživových doplňků stravy pro profesionální i amatérské počítačové hráče, si z hlediska obratu loni připsal 100procentní růst. Přitom 60 procent obratu už značce generují zahraniční trhy. Především Francie, Benelux, Spojené království a Severské země.
Startup založil v roce 2017 Michal Noga, který jako aktivní člen herní komunity hledal způsob, jak zlepšit celkové zdraví a výkon hráčů přírodní a zdravou formou. Vznikl tak produkt v podobě cucavých tabletek Madmonq a následně i Champion. Značka staví především na silném vztahu s herní komunitou a modelu předplatného, který je na trhu se suplementy poměrně ojedinělý.
Předplatné se jako netradiční prodejní model osvědčilo
Společnost za loňský rok prodala tři miliony tabletek. Ty si nakoupilo asi 85 tisíc zákazníků z více než 40 zemí světa, přičemž v letošním roce by se mohl tento počet zdvojnásobit. Startup loni posílil také svůj tržní byznys model, který pracuje s předplatiteli, a zaznamenal jejich meziroční nárůst o více než 250 procent. Především sociální sítě hrají v obchodním modelu firmy důležitou roli a díky kampaním a strategii navazování partnerství s menšími i většími streamery, kteří sami naplňují hodnoty a cíle, na kterých značka stojí, má o ní povědomí víc než 90 procent českých a slovenských uživatelů platformy Twitch. Značka je ale aktivní i na dalších kanálech, kde jsou její zákazníci: TikToku, Instagramu, Facebooku, Discordu nebo YouTube. „Náš detailně propracovaný předplatitelský model se tak ukázal jako krok správným směrem, a čekáváme, že podíl předplatitelů se bude každoročně zvyšovat,“ říká zakladatel značky Michal Noga.
Firma také navrhuje, vyrábí a prodává svůj vlastní merchandise, v rámci kterého nabízí designové oblečení a doplňky nebo limitované edice sběratelských předmětů. Za minulý rok si zákazníci koupili více než pět tisíc kusů. V loňském roce firma uspořádala i party určenou pro předplatitele s dlouhodobým předplatným, na kterou dorazilo přes 600 zákazníků a fanoušků, kteří zaplnili klub EPIC v Praze. Stream z akce pak sledovalo 30 tisíc unikátních uživatelů.
Tablety berou i hasiči nebo lékaři
I když jsou tabletky určené a navržené primárně pro gamery, z interních průzkumů společnosti plyne, že 70 procent zákazníků je užívá primárně při práci. Mezi pravidelné předplatitele tak kromě starupistů a „ajťáků“ patří často i hasiči, lékaři nebo řidiči jezdící dlouhé trasy. Širokou uživatelskou základnu má značka i mezi studenty, kteří ho využívají během náročného zkouškového období. „Nejčastěji se jedná o lidi, kteří mají v gamingu kořeny nebo jsou v něm stále aktivní, a kteří se zároveň starají o své zdraví natolik, aby užívali zdravější alternativu k energetickým produktům plným chemie. Zjistili totiž, že když jim tabletka pomáhá k lepšímu soustředění při hraní, tak bude fungovat i v jejich zaměstnání,“ vysvětluje Michal Noga.
Síla a zázemí hráčské komunity se projevily i v případě investic. Mezi prvními angel investory firmy, kteří dali před dvěma lety dohromady 13 milionů korun, byl mimo jiné i nejpopulárnější pokerový streamer na Twitchi Lex Veldhuis. Ve druhém kole nabírání investic na jaře minulého roku získala značka další investici ve výši 1,3 milionu eur, na níž se podíleli i Presto Ventures, Scale International nebo Reflex Capital.