Brněnská firma chce v prvním roce prodat ve Spojených státech až 60 tisíc párů obuvi. V expanzi za moře jí pomůže jiná česká mladá firma – logistický startup ShipMonk.

Zakladatel firmy Petr Procházka usiluje o kombinaci pohodlí ponožek s ochranou, kterou noze skýtají klasické boty.

Brněnští výrobci ponožkobot a barefoot obuvi Skinners pokračují v zahraniční expanzi a po vstupu do Německa nyní míří na americký trh. V USA vznikne vlastní dceřiná entita Skinners Technologies LLC s lokálním managementem a sídlem ve Wyomingu. Během prvního roku by se Skinners v USA chtěli dostat na prodeje 50 až 60 tisíc párů, podobně jako na českém trhu. Postupně by se měl podíl tržeb z amerického trhu zvyšovat a růst ambiciózním, ale stále udržitelným tempem.

Fulfillment, tedy logistiku včetně zasílání balíků na americkém trhu zajistí jeden z nejúspěšnějších českých logistických startupů ShipMonk, který se v USA výrazně etabloval v posledních třech letech. „Hledali jsme partnera, který bude kvalitní, flexibilní a bude dobře znát americký trh. Věřím, že za pár let budeme patřit mezi největší partnery ShipMonku,“ říká Michaela Steinhauser, spoluzakladatelka Skinners.

Ponožky Skinners často využívají sportovci.

Prodej koncovým zákazníkům zaštítí vedle vlastního e-shopu také Amazon a dále obchody maloobchodních partnerů. Díky skladům v Pensylvánii a fulfillmentu pod křídly ShipMonku se tak výrazně zjednoduší logistika, která dosud spoléhala na doručování z Evropy. To s sebou neslo vysoké náklady i horší zákaznickou zkušenost vzhledem k dlouhé době doručení a komplikovaným vratkám. „Díky pokrytí, které ShipMonk v USA má, můžeme zákazníkům nabídnout rychlé doručení a odříznout se od modelu doručování z Evropy, který by byl v rámci expanze finančně neudržitelný,“ míní Michal Presse, marketingový ředitel Skinners.

Přes oceán už plují čtyři tuny obuvi

Skinners již do USA v rámci expanze odeslali čtyři tuny zboží v hodnotě 35 milionů korun a další miliony plánují investovat do podpory brandu, přičemž oba tyto náklady na expanzi jsou financovány z vlastních zdrojů. První modely ponožkobot Skinners se americkým zákazníkům a potenciálním partnerům představily již v lednu na veletrhu Outdoor Retailer Show v Salt Lake City.

Skinners za sebou mají úspěšný rok, když se loni tržby této firmy vyhouply na 100 milionů korun. Společnost celkem obsloužila 32 tisíc zákazníků, přičemž mezi nejsilnější trhy mimo ČR patřilo Německo, Rakousko a Švýcarsko, kam mířilo asi 18 tisíc objednávek. Do zahraničí přitom putuje až 60 procent produkce ponožkobot, které si oblíbili amatérští i profesionální sportovci. Vloni jich společnost vyrobila téměř 200 tisíc, přičemž za šest let existence Skinners vzniklo již přes 700 tisíc párů. Americká expanze navazuje na úspěšný vstup na německý trh, kde značka působí prostřednictvím 100 lokálních partnerů.

Ponožkobota vznikla díky úrazu na letní brigádě

S prvním nápadem vytvořit obuvní mezistupeň, který by kombinoval pohodlí ponožek s ochranou bot, přišel zakladatel společnosti Petr Procházka už v roce 2014. Tehdy během letní brigády v Norsku vyrobil první prototyp ponožkobot pro svého kamaráda, který si poranil nohu takovým způsobem, že pro něj byla chůze v klasické botě příliš bolestivá. Po návratu do Česka se pustil Petr Procházka spolu s Michaelou Steinhauser do vývoje a výroby prvních opravdových párů Skinners. Společnost nyní vyváží obuv do 120 zemí světa.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti Skinners

Video:

Podívejte se na rozhovor s Janem Kubatou z agentury CzechTrade o exportních příležitostech v USA

Další články